Održavanje vozila svih proizvođača i modela
Održavanje vozila preduvjet je sigurnosti u prometu i tehničke ispravnosti. Našim iskustvom i kompetentnošću za sva područja održavanja Vašeg vozila jamčimo kvalitetno održavanje svih vitalnih dijelova Vašeg automobila.Posebno ističemo opremljenost servisa za vozila iz VAG grupacije (Audi, Volkswagen, Seat i Škoda).
Zamjena ulja
Motor je srce Vašeg vozila. Kad motor radi, stotine pokretnih dijelova rade zajedno u jednoj harmoniji kako bi se vozilo pokrenulo. Zamjena ulja prema prema preporuci proizvođača vašeg vozila je možda najvažniji korak koji možete preduzeti u održavanju automobila. Pošto dijelovi motora rade zajedno, oni kreiraju ogromnu toplinu koja nastaje trenjem tih komponenata. Bez ulja, toplina bi uniš sve ove dijelove.
Ulje u motoru pomaže da se ovi pokretni dijelovi podmazuju te na taj način smanjilo trenje koje stvara toplinu.
Motorno ulje također sadrži specijalne aditive koji doprinose mnogo efikasnijem radu motora. Normalnom vožnjom, veliko trenje u motoru s vremenom razgrađuje ulje. Mikroskopski male krhotine i pepeo nastao sagorijevanjem zadržavaju se u ulju, čime mu smanjuju efikasnost podmazivanja tako da se smanjuje i unutrašnja zaštita motora. Osigurajte motoru Vašeg automobile da je zaštićen svo vrijeme, redovito mijenjajte ulje i uljni filter, čime osiguravate motoru da uvijek radi optimalno i spriječavate moguće kvarove koji mogu nastati u budućnosti.
Redovito održavanje
Vaš motor je sastavljen od stotinu složenih dijelova koje radeći zajedno osiguravaju normalno paljenje i rad motora. Vremenom se ovi dijelovi habaju i troše što rezultira smanjenjem performansi i povećanoj potrošnji goriva. Trošenje dijelova je neizbježno i na kraju se ne može izbjeći, ali redovnim održavanjem Vašeg motora možete znatno produžiti taj period i osigurati da motor i dalje pali dobro, poboljšati ekonomiju potrošnje goriva, smanjiti emisiju štetnih plinova i vratiti mu davno izgubljenu snagu. Pod redovitim održavanjem kontroliramo i po potrebi mijenjamo:
- Sve filtere
- Filter goriva
- Filter kabine/klime
- Svjećice/grijače
- Zupčasto i ostalo remenje, španere i vodene pumpe
- Ulje u mjenjaču
- Ulje u kočionom sustavu
- Akumulator
- Kompjuterska dijagnostika elektronskih komponenata vozila
- Tečnosti za hlađenje
- Svjetlosne signalizacije itd.
Servisiranje kočnica
Kočnice su ključni element za Vašu sigurnost prilikom vožnje te je vrlo važno da budete svjesni na koji način kočioni sistem radi kako bi bili na vrijeme upozoreni da je vrijeme za servisiranja kočnica. Današnji kočioni sustavi su sastavljeni od nekoliko integralnih dijelova koji sinkronizirano rade kako bi osigurali da se Vaše vozilo propisno zaustavi. Kada pritišćete pedalu kočnice dajete komandu glavnom kočionom cilindru koji kompresira kočiono ulje i na taj način stvara hidraulični pritisak u kočionim cijevima koji aktivira kočione pločice (ili pakne). Ove pločice/pakne stvaraju kontakt sa rotirajućim diskom usporavajući ga čime zaustavljamo vozilo.
Složeniji moderni sistemi koriste senzore koji aktiviraju kočnice, ali je, princip isti. Dijelovi koji čine kočioni sustav na vašem vozilu se vremenom troše i na kraju moraju biti zamijenjeni. Najuobičajenije i najčešće servisiranje kočnica se sastoji u zamijeni kočionih obloga jer su one komponenta koja se najviše troši prilikom procesa kočenja. Ako se kočione obloge previše potroše a da se ne zamijene, metalna podloga na ovim oblogama će doći u kontakt sa diskom što može uzrokovati, ne samo sigurnosne probleme, već i situaciju u kojoj se diskovi oštete u tolikoj mjeri da ih je potrebno zamijeniti zajedno sa već istrošenim oblogama.
U suštini, postoji nekoliko upozoravajućih znakova koji pokazuju da je došlo vrijeme za servisiranje kočnica:
- Da li je upaljena signalna lampica od kočnica na instrument tabli?
- Da li je nivo ulja u kočionom sustavuu na normalnom nivou?
- Je li kočiono ulje zaprljano i da li je mijenjano u proteklom periodu?
- Čujete li škripanje kada pritisnete pedalu kočnica?
- Da li se automobil trese kada kočite?
- Vuče li automobil u neku stranu dok kočite?
Ovjes vozila
Istrošeni ili pokvareni dijelovi upravljačkog mehanizma i ovjesa mogu uzrokovati neželjene vibracije, buku, prekomjereno trošenje guma, nestabilnost i teško upravljanje vozilom te mnoge druge probleme. Nakon servisiranja ovjesa i zamjene potrošenih dijelova potrebno je napraviti podešavanje ovjesa čime se ponovo dobivaju tvorničke vrijednosti geometrije automobila.
Zato je potrebno pravovremeno pronaći i otkloniti ove kvarove. Ključni elementi ovjesa vozila koji su podložni kvarovima su: kugle, krajnici, spone, seleni, letve volana i centralne spone, amortizeri, opruge, kinetički zglobovi, itd.
Motor i sistem hlađenja motora
Svaki motor, bilo benzinski, bilo dizelski, ima drugačije zahtjeve kada je riječ o održavanju i normalnom izvršavanju svoje funkcije. Zavisno od prethodne upotrebe i količine radnih sati ili prijeđenih kilometara, mogu se pojaviti različiti manji ili veći kvarovi koji ometaju rad motora. Bez obzira kakav je kvar u pitanju popravljamo motor I sistem hlađenja.
Mjenjač i kvačilo
Popravljanje ili zamjena mjenjača ili kvačila može biti jedna od najskupljih popravaka na Vašem automobilu. Održavanje ova dva sistema prema proizvođačevim specifikacijama ne samo da produžava životni vijek, nego i spriječava nastanak velikih kvarova koji su na kraju krajeva relativno skupi. Da bi se osigurala sigurna i konstanta temperatura, u mjenjaču se nalazi ulje koje hladi i podmaziva pokretne dijelove. To ulje smanjuje količinu potencijalno opasne temperature unutar mjenjača i povećava životni vijek ovog važnog sistema. Zbog ove temperature, s vremenom se pokretni dijelovi unutar mjenjača trenjem troše pa mnogi proizvođači zato preporučuju redovne intervale zamjene ulja u mjenjaču.